fbpx
Select Page

Koje automobile Hrvati kupuju u korona godini?

by | 12.10.20.

Pomaci na tržištu automobila su značajni, ali to ne znači da odustajemo od dobro provjerenih favorita.

Iako je kolovoz, zbog izdataka za godišnji odmor, tradicionalno slabiji mjesec po novoregistriranim vozilima, ove godine je zabilježio značajan pad u odnosu na prošlogodišnji. Pretprošlog mjeseca prijavljeno je 2.599 novoregistriranih osobnih automobila dok ih je prošle godine bilo 3.417. Najbolji ovogodišnji rezultat do ovog trenutka ostvarili smo samo mjesec ranije kada je u srpnju kupljeno novih 5.132 automobila.

Koronakriza je i u ovom području ostavila izrazito vidljive negativne posljedice. Prema podacima Promocije plus, od siječnja do kraja srpnja ove godine Hrvati su kupili 22.568 novih osobnih automobila, a prošle godine u istom razdoblju ta brojka je iznosila je 44.368 automobila. Nešto više su se uvozili rabljeni automobili iz inozemstva te ih je u prvih sedam mjeseci na naše prometnice pristiglo 34.173 dok ih je prošle godine bilo 49.687. Osim što se broj prodanih automobila gotovo prepolovio, djelomično se promijenio i izbor automobila kod kupaca.  

„NARODNA KOLA“ TRADICIONALNO PREDVODE

Najviše zastupljena marka osobnih vozila na hrvatskom tržištu je Volkswagen koja nosi oko 15,5 % tržišnog udjela. Iznad deset posto udjela također bilježi, druga po zastupljenosti, Škoda (13,59 %). Slijedi Renault s 9,39 % tržišnog udjela zatim Dacia i Kia. Iza njih se još nalaze Suzuki, Hyundai, Peugeot, Toyota i Opel. Osim u ukupnom poretku, Volkswagen prednjači i u broju uvezenih rabljenih vozila s ovogodišnjih 6.353 modela, a najzastupljeniji modeli su VW Golf i VW Passat. Hrvati od rabljenih vozila rado biraju i Renault (3.975), najčešće Renault Megane i Renault Clio. Nadalje, na trećem mjestu nalazi se BMW s 3.244 automobila od kojih je čak trećina model BMW serije 3. S europskog tržišta, zbog nižih državnih davanja u određenim državama, kupili smo još 3.034 automobila Audi i 2.596 automobila marke Mercedes. Iako bi idealno bilo kupiti rabljeni automobil star oko tri godine, prosječna starost unesenih rabljenih automobila u Hrvatskoj iznosi 7,45 godina. Zašto? Naime, rabljeni automobil star oko tri godine je već dobro ispitan te su na njemu utvrđeni potencijalni kvarovi, mane i sl. Osim toga, njegova vrijednost je već pala u odnosu na početnu kada je tek izašao na ceste, osobito ako je već izašao noviji redizajn. Takav automobil je nakon tri godine najčešće još uvijek pod garancijom proizvođača te je još uvijek relativno nov pa su male šanse da je već do tada udaren, razbijen i slagan. Također, moderna tehnologija u takvim vozilima omogućuje vrlo često i uvid u digitalnu servisnu knjigu. 

PREDRASUDE O ŠKODI PADAJU U VODU

Očigledno je da u top pet najzastupljenijih marki automobila u Hrvatskoj nema iznimno skupocjenih luksuznih automobila. Jedna od najskupljih je upravo Škoda Octavia koju je ove godine izabralo 1.417 Hrvata pri kupovini novog automobila s početnom cijenom od oko 145.000 kuna. Obiteljska, poslovna ili sportska limuzina – sve su to epiteti koji opisuju dobro odrađen posao u Škodi. Krajem prošle godine predstavljena je četvrta generacija ovog Škodinog modela koja ima potpuno novu estetiku te zbog nove maske i farova nevjerojatno nalikuje izvrsnoj Škodi Superb. Unutrašnjost je vizualno minimalistička, ali u sebi skriva najmoderniju tehnologiju. Već gotovo 30 godina Škoda je pod vlasništvom najvećeg europskog proizvođača automobila – Volkswagen grupacije. Stoga, sve predrasude o ovom češkom brendu odavno su pale u vodu. S obzirom na to, nerijetko i dijele iste mjenjače, motore i druge dijelove. Upravo i nova Octavia ima isti motor kao i najnovija generacija VW Golfa. Nekadašnja limuzina srednjeg budžeta, svim svojim karakteristikama, a najmanje cijenom, popela se u viši rang

Kupci ovakvih automobila radije su izabrali nov, odlično opremljen, moderan automobil manje poznatije marke nego rabljeni automobil jednakih karakteristika više razvikane sestrinske marke. Tu se postavlja vječna dilema vozača – kupiti rabljeni auto premium marke ili novi automobil manje popularne marke? Odgovora je vjerojatno, onoliko koliko je i automobila na svijetu, a znamo da sve ima svoje prednosti i manje. Najbolje je sve pretpostavke i mišljenja staviti na stranu te dobro razmisliti kakav auto vam uistinu treba i kakva očekivanja imate od njega. Prema navedenim statistikama, očito je da Hrvati ipak još uvijek biraju cjenovno pristupačnije rabljene automobile.

 

Piše: Doris Mandić

Izvor: tportal, autonet.hr, vecernji.hr

Foto: Unsplash

Sviđa ti se članak? Podijeli ga:
Možda te zanima